Domek na wsi czy kawalerka w mieście?

by - 06:24



W życiu każdego z nas przychodzi moment w którym decydujemy się na własne M. Ceny na rynku nieruchomości mogą przyprawić o zawrót głowy. Z alternatywą przychodzą deweloperzy budujący domki poza granicami miasta. Czy jest to gra warta świeczki?

Chyba każdy z nas marzy lub marzył o własnym domku z ogrodem, nieprawdaż? Ja wychowałam się w domu z ogromnym ogrodem i przeprowadzka do bloku nie była dla mnie przyjemnością. Ba!  Ja nawet w tym bloku nie miałam balkonu. Sytuacja poprawiła się po przeprowadzce do kawalerki, co tam 20 m2, chociaż mam balkon i kwiatki w doniczkach.

Wracając do tematu... I na nas przyszedł czas wyboru, zważając na kończący się program MDM, aktualnie wiele osób stoi przed podjęciem takiej decyzji. Własne mieszkanie o maksymalnej powierzchni 40 m2, czy może domek za miastem i 75 m2? Lista zalet takiego domku jest równie długa co lista wad. Przede wszystkim samemu trzeba sobie odpowiedzieć na najważniejsze pytania.

  • Jak ważny jest dla mnie dostęp do centrum miasta?
  • Czy nie będzie przeszkadzać mi okolica w ciągłej rozbudowie? (Zazwyczaj deweloperzy stawiają jedno osiedle obok drugiego)
  • Jak wygląda okolica, czy są tam sklepy, szkoły, przedszkola, przychodnie itp.?
  • Czy stać mnie będzie na utrzymanie auta, które jest niezbędne podczas mieszkania za miastem?
  • Czy tak na prawdę będzie mi się chciało dbać o dom, ogródek i wszelkie usterki? (Nie ma czynszu więc i dziury w dachu spółdzielnia nam nie załata.)
W trójmieście aktualnie przeżywamy boom na Banino, czyli wioskę świetnie skomunikowaną z Gdynią oraz Gdańskiem. Deweloperzy wyrastają jak grzyby po deszczu a w radiu co sekunda pojawia się kolejna reklama domu w kuszącej cenie. Ale czy gra jest warta świeczki? Oczywiście lista zalet jest niezwykle przekonująca

  • Posiadanie własnego domu
  • Ogródek
  • Uroki wiejskich terenów (oczywiście w zależności od preferencji może być to wada jak i zaleta)
  • Brak czynszu
  • Niska cena w stosunku do metrażu
  • Możliwość rozwinięcia własnej działalności (w takich miejscach jest spore zapotrzebowanie na wszelakie usługi)
Ale co z wadami?
  • Kiepski stan dróg, a w niektórych przypadkach tragiczny
  • Brak oświetlenia na nowo powstałych drogach i osiedlach
  • Odległość kilku lub kilkunastu kilometrów od miasta
  • Niezbędne posiadanie własnego samochodu

A jak sprawa się ma w przypadku zakupu mieszkania w centrum miasta? Wśród zalet znajdziemy zdecydowanie:
  • Dostęp do wszystkich dóbr takich jak centra handlowe, kino, teatr, imprezy itd.
  • Komunikacja miejska
Znacie jeszcze jakieś zalety? Ja zastanawiałam się naprawdę bardzo długo i na nic więcej nie wpadłam. Natomiast wady prezentują się następująco:
  • Mały metraż w kosmicznej cenie
  • Mieszkanie w bloku z dużą liczbą sąsiadów
  • Brak ogródka
  • Miejski hałas
  • Wysoki czynsz
Jak widać wybór jest niezwykle trudny, a podjęcie decyzji może zająć wiele, wiele godzin (uwierzcie mi, coś o tym wiem). A Wy co wolicie? Życie w miejskiej dżungli czy spokój na wsi?

You May Also Like

0 komentarze

Instagram